heerenavond-00De Gieser Wildeman was wederom het fraaie decor voor de 15de editie van de Heerenavond van de Unitas Business Club. Een flink aantal ‘heeren’ had de weg weten te vinden naar het pittoreske Noordeloos om daar op het zonnige terras ontvangen te worden met een verfrissend drankje.

Na de ontvangst werd het programma binnen voortgezet in een ongedwongen setting van staan en/of zitten. Het eerste programma onderdeel bestond uit het uitreiken van twee cheques voor een goed doel. Het eerste goede doel was FC Utrecht Maatschappelijk, dat duidelijk gelieerd was aan de spreker van de Heerenavond, Frans van Seumeren, zakenman en voorzitter van FC Utrecht. Een medewerker van FC Utrecht Maatschappelijk toonde duidelijk en enthousiast het nut van deze stichting. UBC-voorzitter Ton de Hoog overhandigde daarna een cheque van 2500 euro aan hem.

De tweede cheque van 2500 euro werd door Ton de Hoog overhandigd aan Fred Stamkot, fondsenwerver van De Blauwe Anemoon, een inloophuis in Gorinchem. Na de overhandiging informeerde hij de aanwezigen over het nut van een inloophuis, een plek voor mensen met kanker en hun naasten in Gorinchem en omgeving. Lotgenotencontact en een prima programma zorgen ervoor dat kankerpatiënten worden geholpen bij het zware proces dat kanker heet.

Frans van Seumeren, aanwezig als gastspreker, werd vervolgens op bekwame wijze door Fred Delfgaauw geïnterviewd. Allereerst over zijn maatschappelijke carrière. Hij was immers de man die ervoor zorgde dat de gezonken Russische atoomonderzeeër Koersk weer boven water werd gehaald. En dat zijn bedrijf Mammoet wereldleider was met klussen ‘all over the world’. Daarna werd gesproken over FC Utrecht, zijn club, die hij feitelijk heeft gered. ‘Daar is inderdaad wat geld van mij ingegaan,’ sprak Van Seumeren eufemistisch. Maar inmiddels is FC Utrecht op de goede weg.

Een prima walking diner lardeerde de Heerenavond. Een avond die verder in het teken stond van bijpraten en gezelligheid. Waarna de conclusie luidde: een bijzonder geslaagde avond.

Bekijk de fotoimpressie